Umowę na budowę obwodnicy Gryfic, w grudniu ubiegłego roku podpisali – dyrektor Zachodniopomorskiego Zarządu Dróg Wojewódzkich Michał Żuber oraz dyrektor Rejonu nr 1 Budownictwa Infrastrukturalnego Zachód firmy BUDIMEX Łukasz Janowski. Dzisiaj inwestycja ma się dobrze, a wykonawca pokazuje, jak budują drugi most na rzece Redze.

Podczas podpisywania umowy Starosta Powiatu Gryfickiego Ryszard Chmielowicz powiedział:

To piękny dzień dla mieszkańców powiatu gryfickiego, prawdziwy przedświąteczny prezent. Wyczekiwaliśmy tej inwestycji od kilkudziesięciu lat. Obecnie mamy jeden most w Gryficach. Ciężarówki przejeżdżające przez centrum miasta to istny horror.

Przypomnijmy:

Wartość umowy na roboty budowlane to niemal 54 mln zł. Cała inwestycja pod nazwą „Budowa obwodnicy Gryfic – połączenie dróg wojewódzkich nr 110 (ul. Niechorska) i nr 105 (ul. Piastów)” kosztować będzie łącznie niemal 72 mln zł, z czego prawie 53 mln zł pochodzić będzie ze środków Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Zachodniopomorskiego na lata 2014 – 2020. Wkład Województwa Zachodniopomorskiego to ok. 9,5 mln zł. Gmina Gryfice wydatkuje ok. 9,3 mln zł na pozyskanie terenu pod budowę i dofinansowanie samych prac.

Północna obwodnica Gryfic będzie miała długości niemal 5 km i połączy drogi wojewódzkie nr 110, 109 i 105. Sięgnie od ul. Niechorskiej (DW nr 110) w obrębie Rzęskowa, aż do ulicy Piastów (DW nr 105) w obrębie Stawna – Sokołowa. Nowa droga będzie mieć 7-metrową szerokości jezdni i będzie zaliczana do dróg klasy G (głównych).

Inwestycja obejmie także budowę rond na skrzyżowaniach z drogami wojewódzkimi nr 110 i 109 oraz dwóch istotnych obiektów inżynierskich: nowego mostu przez Regę i wiaduktu nad linią kolejową nr 402 Koszalin-Goleniów.

Nowy most przez rzekę Regę właśnie powstaje.

Jesteśmy w trakcie budowy obwodnicy Gryfic. Jednym z elementów jest zupełnie nowy most na rzece Rega. Dziś właśnie zaczął się jego montaż. Każde z 6 przęseł tego mostu waży ok 25 ton. Dlatego trzeba użyć jednego z największych mobilnych dźwigów w Polsce. Ten potrafi podnieść nawet do 350 ton – mówią inwestor i wykonawca.

Przewidywany termin zakończenia inwestycji to sierpień 2021 roku.

Poprzedni artykułNielegalny salon hazardu w Gryficach!
Następny artykułSprawy „Sparty” Gryfice na sesji Rady Miejskiej