Nowa droga będzie miała 7-metrową szerokości jezdni i będzie zaliczana do dróg klasy G (głównych). Powstanie tu nowa kanalizacja deszczowa, oświetlenie i lokalnie nowe ciągi pieszo-rowerowe. Inwestycja na końcowym odcinku, przy połączeniu z drogą wojewódzką nr 105 będzie przebiegała przez obszar Natura 2000 Dorzecze Regi.
Kiedy podpisywano umowę na budowę gryfickiej obwodnicy, marszałek województwa Olgierd Geblewicz powiedział:
„To jedna z kluczowych inwestycji, wyczekiwana przez mieszkańców, którzy zmagają się coraz większym ruchem w mieście. Turyści łatwiej dotrą nad morze. Dzięki tej inwestycji uwalniamy też potencjał inwestycyjny terenów w okolicy Gryfic i Trzebiatowa. Obwodnica lepiej skanalizuje ruch i rozładuje go w centrum miasta. Naszym celem jest dostosowanie sieci dróg wojewódzkich do powstających dróg ekspresowych, bo one znacząco zmieniają układ ruchu na Pomorzu Zachodnim”.
W 2014 roku ZZDW przeprowadził badania rozkładu ruchu w Gryficach. Badania przyniosły dwa ważne wnioski. Pierwszy to taki, że miasto jest obciążone głównie ruchem lokalnym, natomiast drugi to fakt, że najsłabszym punktem układu komunikacyjnego jest jedyna przeprawa mostowa przez Regę w ciągu drogi wojewódzkiej nr 105. Planowana wówczas budowa obwodnicy o długości około 4,5 km, ma przede wszystkim rozwiązać ten drugi problem. Obok budowy nowego mostu przez Regę, drugim dużym obiektem inżynierskim na tej trasie będzie nowy wiadukt kolejowy nad linią kolejową nr 402 Koszalin-Goleniów.
Nowa droga będzie miała 7-metrową szerokości jezdni i będzie zaliczana do dróg klasy G (głównych). Powstanie tu nowa kanalizacja deszczowa, oświetlenie i lokalnie nowe ciągi pieszo-rowerowe. Inwestycja na końcowym odcinku, przy połączeniu z drogą wojewódzką nr 105 będzie przebiegała przez obszar Natura 2000 Dorzecze Regi.
Jak podają różne źródła pierwszy i jak do tej pory jedyny most w Gryficach powstał na przełomie XIX i XX wieku, na miejscu mostu drewnianego na kamiennych podporach.
Tymczasem trwają końcowe prace związane z budową obwodnicy Gryfic. Północna obwodnica połączy drogi wojewódzkie nr 110, 109 i 105. Jest to 4,4 – kilometrowy odcinek, dzięki któremu miasto zyska drugą przeprawę przez Regę. Powstał również piękny nowy wiadukt nad torami.
Koszt całej inwestycji to kwota ponad 68 mln zł.
Budowa zgodnie z planem i założeniami powinna zostać zakończona do 31 sierpnia br., ale prawdopodobnie jest duża szansa na szybsze zakończenie tej inwestycji.