Centrum miasta to chyba nie jest dobre miejsce na składowanie złomu. Tak, nie inaczej można określić kilka samochodów, które od w sumie nawet nie wiadomo od kiedy, stoją na parkingu tuż przed urzędem miejskim w Gryficach.
Co prawda te miejsca parkingowe nie są płatne, ale nie zmienia to faktu, że są stale zajęte. Jedno z aut stoi wręcz na chodniku przy ulicy Młyńskiej obok urzędu i wygląda okropnie, a jeśli nadal tam zostanie, to istnieje prawdopodobieństwo, że zarośnie.
W dobie notorycznego braku miejsc parkingowych, prawdziwą zmorą mieszkańców są takie zalegające na parkingach pojazdy. Oczywiście są przepisy, na podstawie których stosowne służby mogą interweniować i usunąć z miejsca parkingowego „porzucone”, bo chyba tak można je nazwać, pojazdy.
Artykuł 50a prawa o ruchu drogowym stanowi: „Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub policję na koszt właściciela lub posiadacza”.
Art. 50a. – Usuwanie pojazdów bez tablic rejestracyjnych lub nieużywanych – Prawo o ruchu drogowym. Dziennik Ustaw Dz.U.2022.988 t.j. Akt obowiązujący Wersja od: 13 maja 2022 r. do: 3 września 2022 r. Art. 50a. Usuwanie pojazdów bez tablic rejestracyjnych lub nieużywanych
1. Pojazd pozostawiony bez tablic rejestracyjnych lub pojazd, którego stan wskazuje na to, że nie jest używany, może zostać usunięty z drogi przez straż gminną lub Policję na koszt właściciela lub posiadacza.
2. Pojazd usunięty w trybie określonym w ust. 1, nieodebrany na wezwanie gminy przez uprawnioną osobę w terminie 6 miesięcy od dnia usunięcia, uznaje się za porzucony z zamiarem wyzbycia się. Pojazd ten przechodzi na własność gminy z mocy ustawy.
Czy powyższe przepisy nie mają zastosowania w mieście Gryfice? Z tego, co wiemy już wiele razy mieszkańcy zwracali uwagę na to, że te auta blokują miejsca parkingowe i wizualnie nie pasują do centrum miasta powiatowego. Czy rzeczywiście nikt nie potrafi zająć się tematem skutecznie?