Pracownicy Zakładu Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w sobotę 20 sierpnia br., od wczesnych godzin porannych usuwali awarię sieci kanalizacyjnej, do której doszło przy ulicy Słonecznej w Płotach.

W skutek zatoru sieci sanitarnej doszło do częściowego przelania nadmiaru wody kanałem przelewowym do kanału deszczowego, gdzie następnie woda popłynęła przez kolektor do pobliskiej rzeczki. Awaria została usunięta, a działania pracowników wodociągów polegały na udrożnieniu zatoru i dokładnym sprawdzeniu całego odcinka tej sieci tak, aby utrzymać pełną przepływowość.

Najczęściej przyczyną zapchania kanalizacji jest wyrzucanie niewłaściwych przedmiotów codziennego użytku takich jak pampersy czy ściereczki nawilżane. Są to artykuły, które nie rozpuszczają się w wodzie i właśnie one tworzą zatory.

Zarządcą infrastruktury wodnej i sanitarnej na tym terenie jest Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej w Płotach. W przypadku zauważenia wystąpienia awarii zgłoszeń należy dokonywać pod numerem telefonu – 91 38 51 429.

Poprzedni artykułSpotkania Przyjaciół z DGK
Następny artykułOficjalny odbiór inwestycji w Płotach