W związku z wdrażaniem we wszystkich organach paszportowych w kraju i za granicą (ambasady, konsulaty) nowego systemu informatycznego obsługującego sprawy paszportowe, od 7 do 10 listopada 2022 r. wystąpią czasowe ograniczenia w składaniu wniosków o paszporty biometryczne oraz w odbiorze paszportów. W tym okresie, w szczególnie uzasadnionych przypadkach, organy paszportowe będą mogły wydawać wyłącznie paszporty tymczasowe.

Powodem ograniczeń jest konieczność przeniesienia danych do nowego systemu oraz wymiany sprzętu informatycznego: komputerów, czytników linii papilarnych i paneli do składania podpisów.

Obsługa w ZUW w Szczecinie oraz w Delegaturze ZUW w Koszalinie

W Zachodniopomorskim w Urzędzie Wojewódzkim w Szczecinie i w Delegaturze Urzędu w Koszalinie złożenie wniosku o wydanie paszportu oraz odbiór paszportów będą możliwe do 8 listopada (wtorek) do godz. 14.00. 9 i 10 listopada (środa i czwartek) nie będzie możliwe złożenie wniosku o paszport biometryczny oraz odebranie gotowego paszportu.

Obsługa w Terenowych Punktach Paszportowych

7 listopada (poniedziałek) w Terenowych Punktach Paszportowych: w Gryficach, Szczecinku, Łobzie, Wałczu, Myśliborzu, Świnoujściu możliwy będzie tylko odbiór paszportów. 8, 9 i 10 listopada Terenowe Punkty Paszportowe nie będą przyjmowały wniosków o paszport, i nie będą wydawały gotowych paszportów.

Wszyscy klienci, którzy mieli rezerwacje internetowe lub telefoniczne na dni, w których złożenie wniosku i odbiór paszportu nie będą możliwe, zostali poinformowani telefonicznie o nowym terminie wizyty w punkcie paszportowym – w dogodnym dla nich terminie.

Prosimy o uwzględnienie powyższego w swoich planach wyjazdowych i zaplanowanie wizyty w urzędzie, najpóźniej 8 listopada 2022 r. do godz. 14:00 czasu środkowo-europejskiego lub też po 14 listopada 2022 r.

Wznowienie pełnej obsługi paszportowej nastąpi 14 listopada (w poniedziałek).

Nowy system obsługi wniosków paszportowych uprości procedurę składania wniosku o paszport:

  • nie będzie już konieczności wypełniania papierowych wniosków – wniosek będzie generowany w systemie przez urzędnika, a następnie podpisywany przez wnioskodawcę na urządzeniu służącym do pobierania podpisu;
  • uruchomione będą dodatkowe usługi, tj. weryfikacja ważności paszportu, sprawdzenie, jakie dane są przetwarzane w rejestrze. Uruchomiona zostanie również – szczególnie ważna dla wielu osób okazjonalnie korzystających z paszportów, możliwość otrzymywania powiadomienia, np. o zbliżającym się terminie utraty ważności paszportu;
  • będzie istniało więcej dostępnych form umożliwiających zgłoszenie utraty paszportu – oprócz formy osobistej, można to będzie zrobić samodzielnie, tj. przez e-puap lub e-usługę (dzięki której zgłoszenie będzie automatycznie generowało unieważnienie utraconego paszportu zapobiegając tym samym nieuprawnionemu użyciu).

PRZERWA PASZPORTY

Poprzedni artykułXV Festiwal Słońca – Przegląd Teatrów Niepełnosprawnego Aktora
Następny artykułCzy da się coś z tym zrobić? – pytają mieszkańcy Gryfic