Po długim okresie analiz i przygotowań rozpoczyna się bezprecedensowa budowa w Powiecie Gryfickim. Inwestycja o takiej skali i znaczeniu, że wywrze znaczący wpływ na rynek usług turystycznych w północno-zachodniej Polsce oraz wschodnich regionach Niemiec. Największy i najbardziej spektakularny w tej części Europy tematyczny park rozrywki: HOSSOLAND. Otwarcie już wiosną 2024 roku.
W środę 7 września br., na terenie Gminy Brojce miała miejsce prezentacja założeń inwestycyjnych i projektowych tematycznego Parku Rozrywki HOSSOLAND oraz podpisanie aktu erekcyjnego i wmurowanie kamienia węgielnego pod budowę tego parku. Na zaproszenie inwestorów w wydarzeniu udział wziął Ryszard Chmielowicz – starosta Powiatu Gryfickiego, wicestarosta Waldemar Wawrzyniak, wójt Gminy Brojce Michał Zinowik oraz Elżbieta Ziółkowska – wiceprzewodnicząca Rady Gminy Brojce.
40 hektarów rozrywki, emocji i przygody, definiowanych przez baśnie i legendy rodem z 4 tematycznych krain: rybackiego Miasta Syrenki, bursztynowego królestwa Baltambrya, charyzmatycznej Krainy Wikingów oraz tajemniczej Doliny Kopalni. Tak rozpocznie się historia parku Hossoland, ale to dopiero początek. W następnym kroku oddany zostanie duży park wodny, a w dalszych latach dobudowane zostaną kolejne krainy tematyczne.
Rozrywka na najlepszym światowym poziomie dla całych rodzin, niezależnie od wieku, płci i zainteresowań ma być wizytówką parku i przyciągać 1 mln osób rocznie z 20% wzrostem rok do roku. Aby to urzeczywistnić Hossoland powstaje przy współpracy z projektantami i producentami, którzy współtworzyli najlepsze parki rozrywki na świecie, a wiele tutejszych atrakcji będzie miało charakter unikatowy. Pozwala to wierzyć w zapełnienie 6000 miejsc parkingowych przy parku.
Hossoland, oddalony zaledwie 15 min od nadmorskich miejscowości, będzie miał duży wpływ na gospodarkę regionu. Na terenie samego parku zatrudnienie znajdzie ponad 300 osób, a kolejnych kilkaset osób w firmach współpracujących. Eksperci oceniają, że otwarcie parku przyciągnie wielu dodatkowych turystów z całej Polski, Niemiec, państw skandynawskich, a nawet z dalszych krajów europejskich. To oczywista szansa rozwoju dla lokalnego biznesu, w tym zwłaszcza dla branży noclegowej.